Thursday 3 February 2011

Min tid!?

Sedan september da jag avslutade mitt kontrakt med IKEA,  bestamde jag mig for att bli en livsnjutare, lady of leisure, kart barn har manga namn, ett tag i alla fall. Skamt asidor vill jag just nu i alla fall  finnas till mer for barnen och  njuta av var tid har i england som ocksa kan bli for alltid, det vet man aldrig. Detta kan mycket val bli kortvarigt maste poangteras. Aktiviteterna ar oandliga om man da som sagt har tid och pengar. Naja, sedan nastan 2 ar tillbaka har jag varit medlem i CAWC, Chiltern American Womens Club. Det ar dock inte bara for amerikanare sa klart. De ar valdigt duktiga pa att organisera olika aktiviter och det finns dar om du vill. Inga masten utan kanner jag for ut promenera, sticka, kolla in antik affarer eller bara ut och kaka lunch med trevliga damer sa finns det dar. Denna veckan blev jag tillfragad att ga med i styrelsen och vara ansvarig for filantropi. Hmm det lat intressant men jag skulle fundera pa det.


Igar hade vi vart svenska manads kaffe har i Gerrards Cross, valdigt trevligt som vanligt. Jag tycker det ar sa haftigt for vi ar verkligen i olika aldrar och trivs alla sa bra ihop. Da jag satt och pratade med en kvinna som jobbar deltid inne i svenska kyrkan,  namnde jag att det skulle ju vara helt perfekt och ha ett litet lagom jobb sa dar (betalt). Nar jag namnde detta sa var det som blaljusen akte pa och hon for ivag. Nar jag stilla satte pa min jacka och skulle tacka for mig kom en andfadd dam fram till mig och var sa ivrig att hon knappt fick fram ett ljud. Da hon fragade mig om jag hade lust att vara med i SWEAS styrelse. Ah, nej. heheh fick jag fram med en dalig ursakt, hehhe jag ar ju inte ens med i SWEA, jamen det blir du nu da... 


Det ar ju sa klart en heder att blivit tillfragad att bli med i tva olika styreleser pa EN vecka. MEN jag borjar blir lite snal med min tid faktiskt. Blir den for uppstyrd blir det ju inte min fritid langre. Det ar ju en ofantlig erfarenhet saklart. - Men Sickan, jag har en plan, och ni som foljer min blogg far reda pa besluten senare...


Ingrid, jag ska inte radfraga dig for jag vet precis vad du kommer att saja;)


Kram Ylva



1 comment:

  1. Ok, då skriver jag ingen kommentar om det då :) . Tackar istället för att du bjöd med mig till CAWC, jättetrevlig klubb med SÅ mycket kul att göra. Jag har nog fått ett nytt uppdrag idag, så jag börjar bli superstressad... Kram.

    ReplyDelete