Thursday 17 February 2011

Promenad i Denhamn

Tank att den svenska dam gruppens manads promenad slutade i harligt solsken. Vi var 6 damer idag, som gav oss ivag i den leriga terrangen. Vi mottes i Colne Park, och promenerade i ca 1 timme. Det var  manga diskussioner om ditten och datten. Nar vi nadde Old Denham, som ar den minsta by jag upplevt. I stort sett ett kvarter med 1 kyrka och 4 Pubar. Det maste nastan vara pub rekord per kvadrat meter.  Vi at en mycket trevlig lunch pa the Swan. Jag bestallde selleri soppa eftersom jag var sa otroligt sugen pa soppa, det lat visserligen inte gott eftersom jag inte gillar selleri. Men vi var makta imponerad vad god den var. Birgitta overtalade mig att prova en Shandy, dvs. halften ol och sprite. Ol har dock en valdigt sovande effekt pa mig. Nar jag kom hem sa hade jag valdiga problem att halla mig vaken. Men jag lyckades i alla fall hamta Paulina och hennes kompis Taylor pa skolan.

Vendelas kompis Jenny fran Sverige ar har tills pa mandag. Igar tog de bussen sjalva till Uxbridge, och gick pa bio. De var  hemma igen vid 7 tiden. Idag ar de inne i London och skulle nu pa eftermiddagen traffa nagra klass kompisar. Hon haller mig updaterad sa jag vet var hon ar.  Imorgon ville de gora nagot lokalt med mig, YES!!!

1 comment:

  1. Så snällt att tjejerna förbarmar sig över dig idag :) ! Ja, vilken tur ni hade med vädret igår och ni var inte så få som jag trodde. Jag gillar soppa och beställer gärna det på restaurang, men sellerisoppa har jag aldrig prövat. Spännande!
    Allt bra här. Det går i ett. Nu är de andra i byn och jag har rusat hem med R för att förbereda lunch. Ikväll teater. Hörs! Kram.

    ReplyDelete