Monday 31 January 2011

Sista helgen i januari!

Men halla vad hande...Jag kan inte forsta att det ar mandag igen.
Vendela och jag blev sa nojda da vi i lordags formiddags hade tankt att forsoka hitta en present till hennes kompis Courtney som samma kvall hade fodelsedags kalas. I var lilla by dar vi bor sa finns det inte manga affarer dar man kan hitta nagot till en tonaring. Men i varsta fall sa tankte vi att vi koper ett present kort. Vi begav oss och ser helt plotsligt en skylt Juicy Couture utforsaljning. Detta ar ett amerikansk kvalitets marke  och tror inte det finns nagra affarer i England (dock ej helt saker). Dar pa en sidogata hittar vi ett kyffe fyllt med klader, vaskor, smycken etc allt fran 10 pund och uppat.  Efter ett tags gravande hittar Vendela en jatte fin brun vaska som blir perfekt. Vendela och jag hittar nagra toppar till oss sjalva och gar nojda darifran. Efterat tog vi en fika pa Costa. Det blev en lyckad eftermiddag. Sedan var det min och Paulinas tur da vi hade kopt biljetter till Pantomime "Wizard of Oz". Paulina hittade genast nagra klasskamrater och forsvann och jag satt och pratade med en mamma fran hennes klass. Tyckte foraldrarna i teater forestallningen var helt beundsransvarda att de pa nagon manad fatt ihop denna show.  Under tiden hade M varit och klippt sig. Barnen tycker han ser ut som en soldat med sa kort. De foredrar lite langre har. Naja, om man vill ha langre har far han nog byta yrkesinriktning tyvarr, sa fortsatt klipp dig M! Nar vi kom hem skjutsade vi Vendela till Izzi's Restaurang i Beaconsfield dar tjejerna traffades, en del kom med taxi fran London (det var annat pa min tid). Vi da, som vi kallar oss nar inte Vendela ar med, de 3 musketorerna eller  The Three Amigos (the good, the bad, the ugly) letade upp en annan italiensk restaurang, dar vi fick 1 timme pa oss att ata, for vi inte bokat bord och nasta gaster skulle komma  timme senare. Maten var toppen men de kunde kanske hojt temperaturen nagra snapp. Va Pensiero DItalia hette restuarangen som lag i New Town Beaconsfield, nar man laste om deras betygsattning sa var den dock inte hog men jag rekommenderar den for maten var GOD.
Nar vi kom hem hittade jag till min lycka  en dansk thriller pa TVn som hette "the Killings" fortsattning nasta lordag.
Sondag morgon, Vendelas sov over hos sin kompis. Eftersom hennes kompis och familj ar mormoner skulle de till templet eller heter det kyrkan? kl 9 pa morgonen. Sa det blev tidig hamtning for V som sedan forfoljdes av trottheten eftersom de sakert inte somnat innan 3:30.
En sak maste jag papeka att ga pa en internationell skola tror jag ar valdigt bra, att det ger en sadan oppenhet mot andra kulturer/religioner och sprak. Bara en sadan sak att Vendela vet sa mycket mer om hur mormonerna lever i dagens samhalle an vad jag gor. Det jag vet om mormoner ar oftast skroner, att de tex har flera fruar och heliga kalsonger osv som ju saklart inte alls stammer.  Kanske att vi tillsammans far gora ett inlagg om detta vid ett senare tillfalle.
I dagens inlagg vill jag ge min vaninna Ingrid en ROS for att du inspirerat mig att satta igang var blog. TACK Ingrid! :)

4 comments:

  1. Det var så lite, det är kul att läsa vad du skriver, det blir något annat än det man pratar om då vi ses. Vilken rolig och fullmatad helg det blev! Var låg restaurangen? Zizzi? (Kanske vet jag vad den heter...)
    Jag håller helt med om den fördelen avseende internationell skola!

    ReplyDelete
  2. Googlade fram namnet dar jag till min forvaning fick fram att den hade valdigt lagt betyg.Man maste bara prova sjalv! Den heter Va Pensiero D'Italia och ligger i New Town B-field. Man gar forbi Oxygen den populara frisor stallet ej mot rondellen. Zizzi ligger mellan old och new town, tror Vendela sa att maten god dar ocksa italiensk. Kramar Y

    ReplyDelete
  3. Man kan inte lita på betyg :) ! De som skriver mest är de som är negativa. Ja, Zizzi ligger där, vi har inte varit där, men på en annan Zizzi i London. Den ni var på har vi inte heller varit på, har inte sett den. Tack för tipset!

    ReplyDelete
  4. Hej Ylva!
    Va roligt å läsa hur ni har det!
    Jag tänkte på dig förra veckan - grattis i efterskott!! - men det har varit lite mycket "färande" o snuvande i Januari så jag blev aldrig färdig att ta tag i det.
    Jag är tyvärr dålig på att följa med i dessa moderna tider med facebook, blogg, twitter etc etc, men då vet jag var jag kan uppdatera mig hur status är:-)
    Det är ett otroligt kul media att man kan ha kontakt fast man är långt borta, o vilken dagbok det blir för Er!
    Vi mår bra, jag jobbar fortfarande "som egen", o är just nu mesta tiden på OddMOlly.
    stormtrivs o är jätteglad att få vara där!
    Barnen mår bra, vi var i K-hamn i helgen där 4:e syskonbarnet döptes, (finns 1till men som ännu inte är döpt) det otroligt att det är länge sedan man själv hade så små barn du...!!
    Funderar medans jag skriver hur du svarar på detta, men jag får väl gå in o kolla på denna sida igen gissar jag - eller..?
    Massor av kramar till dig o familjen
    Lotta

    ReplyDelete