Tuesday 15 February 2011

Faserna!

Igar hade vi nastan en heldag i London hela familjen.  Solen sken och inte ett moln pa himlen, det var sa langesen. Att vi skulle aka in till amerikanska ambassaden for att fornya barnens pass kanske inte var sa romantiskt, men det blev en riktigt lyckad dag.

Tankte idag pa de olika faserna man gar igenom som nyinflyttat i ett nytt land. De ar foljande enligt mig:

- Smekmanads Fasen (Allt ar annorlunda, lite mystiskt, alla ar sa trevliga och spannande)
- Den Molande Irritations Fasen (Det ar nagot som inte stammer men man vet inte vad det ar)
- Sa Mycket  Battre i Sverige Fasen
- Det ar Som Det Ar Fasen

Dessa olika faser kan nog variera och varaktigheten ocksa.

Jag kan erkanna mina molande irritations fasen punkter, som jag jobbar pa ar och som jag vet snart kommer att ga over ar foljande:

- Varfor har man ingen vagbelysning har i england. Jo, for att spara pengar, en engelsman mer eller mindre (9 miljoner   bara i London)
- Varfor kor man sa fort pa dessa sma vagar. Se ovanstaende svar.
- Vad hande med isoleringen i husen, finns det nagon alls?
- Ok om vi ska kora utan isolering, varfor finns det inget alterrnativa energi mojligheter
- Varfor kor vi pa fel sida av vagen?
- Varfor ar alla affarer stangda pa sondagar.
- Varfor ar det sa dyrt att aka tag?
- Varfor maste de engelska skolorna ha ett helt annat schema an de internationella?
- Varfor regnar det alltid!

Det kandes riktigt skont att fa ur mig detta..;)

Idag ska vi hamta Jenny Wilson, (Vendelas basta kompis) pa flygplatsen. Jenny ar en engelsk kompis som for nagra ar sedan flyttade till Sverige!!

Ha en harlig dag!

Ylva

1 comment:

  1. Jo, jag känner igen det där med faser :) ! Fast jag saknar någon fas på slutet om att man anpassat sig och trivs rätt bra med hur det är, på gott och ont... Jag tror att du snart kommer gå över i fas tre. Själva grumlar vi fortfarande om kring i fas ett. Det kanske är den bästa så vi får försöka hålla oss kvar där så långe som möjligt. Ses! Kram Ingrid.

    ReplyDelete