Wednesday 26 January 2011

GLOBALA FAMILJEN

Sa fort jag startade upp denna blogg kom jag pa att jag har ju varken a, a eller o pa tangentbordet dvs inga pluttar pa vara sa vanligt anvanda bokstaver i det svenska spraket. Det ska jag naturligtvis losa pa nagot satt men under tiden hoppas jag att ni kommer att visa forstaelse. Sa kan det ga nar man koper datorerna i USA.
Vi ar da en svensk amerikansk familj som bor i England, Buckinghamshire, ca. 3 mil  vasterut fran London sedan 2009, forvirrande? Nja, det tycker ju inte vi for det ar sa vi har det. Jag ar da svensk saklart, min man amerikan och vara barn (Paulina och Vendela) svensk/amerikanska fast de tycker nog att de ar mer svenskar tycker i alla fall jag. Oj, jag glomde ju var katt Turqouise som da ar prinsessan i familjen och ar fodd i San Francisco fast lystrar till det svenska spraket.
 

2 comments:

  1. Grattis till att du har blivit med blogg! Vad kul! Ser fram emot att läsa om era upplevelser och dina tankar här. Inga problem att läsa a a o :) .
    Lycka till!

    ReplyDelete
  2. Hamnade här via Lottens musinlägg.

    De där prickarna som man sätter över u i müsli, finns de? Då har du löst två bokstäver. Sen tror jag att nån brukar skriva à där det ska vara å och det blir så begripligt att man inte tänker på att det är fel tecken ovanför.

    ReplyDelete