Thursday 27 January 2011

Livet ar foranderligt!

Vi far val ta allt fran borjan for att fa en helhet i vara liv.
Det var aret 2006 da bade jag och min man kande raslosheten komma smygande. Vi bodde da i Moraga, en valdigt gemytligt forort till San Francisco med bra skolor etc. Jag sjalv arbetade pa en svensk/amerikansk tidning som marknadsansvarig sedan 5 ar tillbaka och M pa en bank. Sa ja allt flot pa men kande ocksa att man borjade se resten av sitt liv sa kristallklart med guldklocka och pensionering etc. Det var da chansen dok upp for M del att fa vara delaktig i oppnandet av London kontoret. Perfekt! Vi kom overens om att jag skulle flytta till Almhult, dar vi har familj och vanner plus en internationell skola for barnen. Under tiden skulle M installera sig i London och se om vi kunde tanka oss en framtid dar. Risk? Absolut! Vi hyrde ut huset, det var ju gyllene tider pa husmarknaden (som ni vet har ju det andrats sedan dess) och skeppade halva vart bohag till Sverige. Under Sverige perioden, kom vi i Almhult in i den internationella bubblan. Under tiden arbetade jag som produktions ledare pa ICOM/IKEA. Slutet pa 2008 kom vi slutligen over till England.

Det ar nu 4 ar sedan och vi angrar inget och ar jatte nojda dar vi ar! Det klart visst gar man igenom kultur chocker nar val smekmanaden har lagt sig. Men barnen har forvanansvart snabbt kommit in skolorna. Det kanns bra som foralder.

1 comment:

  1. Bra beslut! Skriv mer ;) !
    Jag har ingen bil idag, så ska vi träffas får det var på gångavstånd från mig, eller i mitt hus... Kram.

    ReplyDelete