Tuesday 1 March 2011

Trevlig att ses igen!

Sen vi flyttade till Gerrards Cross har tva svenska vaninnor flyttat ivag pg av vars make har fatt nya arbets uppdrag. Det ar ju lite synd men sa ar det, fast det ar ju aven nya familjer som flyttar hit vilket alltid ar spannande.

Forra veckan kom Agneta pa besok, hon bodde tidigare i Northwood. Hon och hennes familj flyttade till Moskva forra aret. Hon trivs hur bra som helst. Fast hon sajer att de flesta gav henne en predikan om hur kunde de flytta till Ryssland?  Hon har aven landat ett jobb pa IKEA och borjar om nagra veckor. Barnen har fem minuters promenad till skolan. Vem kan klaga nar man har stadhjalp TVA ganger i veckan. Nu har jag valdigt starka funderingar pa att aka och halsa pa. Kanske att jag gor det nagon gang under aret.

Forsokte klamma in 10 km lopar traning idag. Det blev lite kortare. Om tre veckor galler det, for da ska jag vara med i ett 10 km loparlopp i Marlow. Under mina ungdoms ar var jag ofta med pa loparlopp som tjejmilen, lidingo loppet osv. Detta holl jag pa med fram tills 30 ars aldern. Man blir faktiskt ganska slapp med aren det gar ju inte att komma ifran. Samtidigt blev jag ratt imponerad av mig sjalv att mina kna, och hofter haller. Sa forutom att fa upp kondisen nagra snapp sa ska det nog ga bra. Ja, kanske inte pa "Iron Man" niva men dock. Ibland springer jag och Vendela tillsammans men hon ar for snabb for min smak. Hon tycker dock att jag star och stampar pa samma stalle. Men hon brukar vaxlar ned nagra varv och sen far vi ett bra tempo tillsammans. Man maste ju kunna snacka lite ocksa.

Fick precis ett email ifran min basta kompis fran sverige hon hade i ar varit med pa Vasaloppets, oppna spar. Det hade tagit henne nio timmar. Jag ar sa stolt over henne for hon kom ju i mal. Tycker det ar sa viktigt att man satter upp olika typer av mal. Sen pa sin alders host kan man sitta och gotta sig over vad man har presterat.

Agneta som min basta kompis i Sverige ocksa heter. Vi har en tradition varje sommar da vi tar barnen med oss pa nagra dagars utflykt/semester. Vi har avverkat Oland tva ganger och Halmstad en gang. I ar har vi annu inte bestamt oss, om vi ska kora vastkusten igen, fast denna gang kanske, Bastad. Fast ar garna intresserad om  nagon blogg lasare kanske har nagot smultronstallen i sodra sverige sa vill jag hemskt garna hora detta?  Kramar Ylva

1 comment:

  1. Så hurtig du är! Jag är djupt imponerad. Själv orkar jag bara springa 15 minuter, sedan är jag trött :) . Moskva tror jag är väldigt spännande och annorlunda idag jämfört med för 10-20 år sedan. Roligt att höra att hon trivs så bra, jag hade nog också varit spontant tveksam, men om man träffar några som bor där känns det lättare att ta steget.
    Smultronställen, hmmm det beror ju på vad ni vill göra, ska ni ligga och slappa eller ska ni åka runt och se på saker? Vilken typ av aktiviteter är ni ute efter? Ses imorgon!

    ReplyDelete