Wednesday 16 March 2011

Mia Törnblom

Förra veckan hade vi turen att ha Mia Törnblom som gästföreläsare i svenska kyrkan i London. Det var ju ett litet sammantraffande eftersom jag nyligen kopt en av hennes tonars bocker, jag äger, till Vendela. Vi, Ingrid, Ing Marie och hennes dotter tog tåget in. Nar vi kom sa var Mia redan pa plats och jag maste saja att hon kandes som en vanlig tjej i väldigt ljust hår.

Men nar hon satte igång sin föreläsning sa blev man imponerad för vilken energi och positivitet som genomsyrade allt hon sa. Jag kände själv att jag log hela tiden. En del bitar tog man med sig och jag hoppas att de sitter fast i skallen ett bra tag framöver.

Dessa bitar jag tyckte var viktiga, att man ska ge komplimanger så ofta man kan och ta emot dem och sedan skriva ned dessa varje dag. Det räcker med en negativ komplimang så kan det förstöra alla goda man fått. En rolig sak ar ju att ungefar 95% av alla tankar ar gamla tankar och enbart 5% är nya. Inte konstigt att man blir ingrodd, haha.
Jag kan skriva många fler saker men läs hellre hennes böcker.
Efterat kändes det som om man flog pa moln. Plus att vi efterat fick semlor och de var minsann väldigt goda. Det blev en sen kväll och barnen var hemma själva eftersom Mark hade något med sitt jobb på kvällen. Vendela blev överlycklig att jag fick hennes bok signerad. KUL!

1 comment: