Monday 27 June 2011

Har i Saratoga, Californien

Halloj! Detta ar nytt for mig... tankte skriva ett litet inlagg till min underbara mamma som sitter hemma i (varma) england. Det blir ju ocksa en liten ovning pa min svenska ocksa. Jag, Vendela, sitter i allafall och skriver ifran min farfars dator, sittande i hans stora, lader kontorstol. I farmor och farfars slott. Idag har jag shoppat for andra (nog sista gangen) pa tre dagar. 'Grandma' som vi kallar kvinnan med kredit kortet, har alltid varit san att hon ska ta mig till affarerna varenda gang jag kommer.

Jo landet av fett bomber som, garlic fries, corndogs, cheese enchilladas, frappucinos, burnt almond cake, pumpkin pie, apple crumble... Nu namner jag bara saker som jag  tryckte i mig igar... HERREGUD VAD ACKLIGT!... Jag forsoker bara  ata ikapp alla de goa ratterna det bjuds pa i USA och ata allt mojligt under denna veckan. Later ackligt jag vet!
Jag skojer inte nu... men dags. att. aka. till. Kirk. Burger. Mums.
Saknar er i London, och spara en Tums/novalucol till mig dar hemma, det kommer behovas! Imorgon aker vi tidigt till Santa Barbara och sen LA. Bara pappa och jag!
PussPuss
Vendela

1 comment:

  1. Hej Gumman! Vi ska lagga undan en novalucol till dig for magen, det lovar jag. Tror nog att du har det ganska trevligt darborta. Nar du kommer hem blir det bara potatis o sill;) Tiden gar fort o pa sondag kommer ni hem igen. Hoppas ni far det bra i Santa Barbara o Los Angeles. Halsa Vicki o Clay o Tessa. KRAMAR Ylva o Paulina

    ReplyDelete